Mācāmies dabā spēlējoties

Pirmsskolā mācību procesu paredzēts organizēt integrētā rotaļnodarbībā visas dienas garumā, un tā ietver gan pedagoga mērķtiecīgi organizētu, gan netieši vadītu rotaļdarbību, gan bērnu brīvu rotaļāšanos. Darbošanās un mācīšanās katru dienu notiek gan telpās, gan ārā. 

Kāpēc āra nodarbības?

  Norūdīšanās un svaigs gaiss. Ārā iešana dod bērniem iespēju izvēdināt galvu tiešā un pārnestā nozīmē un uzņemt smadzeņu attīstībai tik ļoti nepieciešamo skābekli.
 Sajūtu pieredze – bērni mācās un iepazīst pasauli caur sajūtām. Sajust, kā smaržo rudens lapas vai gaiss pēc negaisa, kā garšo sniegs, kāda ir sajūta ripināties no kalna, kā kājas iegrimst slapjās smiltīs vai kā ir lēkāt pa peļķi – to nav iespējams aizstāt ne ar rotaļlietu kalniem, ne ar planšetes ekrānu.
 Mācīšanās – ārā bērni mācās, turklāt savā tempā, paši veicot atklājumus un eksperimentus.  Kāpēc vakar varēja pa peļķi slidināties, bet šodien ledus ielūza? Vai var noķert vēju? Vai slapjas smiltis birst? Vai var izsmelt peļķi? Kāpēc sliekas izlien pēc lietus?
 Radošums un brīvība – ārā bērnu rotaļām ir viņu pašu izdomāti noteikumi. Dzīvošanās ārā ir brīdis, kad uzplaukst radošums un attīstās problēmu risināšanas iemaņas – vilks ir liels, māja maza! Ko nu?
Sociālās iemaņas – gaidīt pēc kārtas, lai šūpotos. Negrūstīties un būt pacietīgam pie slidkalniņa. Pažēlot, ja otrs sasitās. Spēlēt futbolu. Kopīgi smieties un dauzīties...

 Nodarbībās dabā  pārdzīvojums un emocionālā iedarbība ir vissvarīgākais nosacījums, kurā veidojas audzēkņu attieksme un uzvedība. Praktiskie darbi ārā tiek izmantoti intelektuālo prasmju un iemaņu izkopšanai, kā arī tiek attīstītas elementārās prasmes un iemaņas, kas būs nepieciešamas turpmākajā dzīvē.

 

  

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko pārlūkošanas pieredzi. Lasīt vairāk Sapratu