Bizmārītes

4 gadīgo grupa

Pedagogi- Dace Logina- Zaķe, Alla Iliņa  

Skolotāju palīgs- Solveiga Lapkova

Līdz pavasarim apgūsim:

Sasniedzamie rezultāti 4 gadīgo grupa  “Bizmārītes” 2025./2026 M.G.

VĒRTĪBIZGLĪTĪBA

Apzināties ģimenes vērtību savā uzskatā un dzīvē.
Ciena atšķirīgo, rūpējas viens par otru un neaizskar otru ne ar darbiem, ne vārdiem.
Ieklausās citos, spēlējas un sadarbojas viens ar otru.
Izprast citu cilvēku viedokļus uz izrādīt empātiju.
Sekmēt bērnos izpratni par to, cik svarīgi ir cienīt citus un būt laipnam.
VALODU MĀCĪBU JOMA

Atšķir un nosauc pirmo skaņu vārdā. (2. posms)
Darbojoties iepazīst sev nozīmīgus burtus. (2. posms)
Lasa savu vārdu un atsevišķus uzrakstus apkārtnē. (2. posms)
Raksta burtu elementus neierobežotā laukumā. (2. posms)
Stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, saskaņo vārdus teikumā. (2. posms)
Uzklausa citus, iesaistās sarunā. (2. posms)
DABASZINĀTŅU MĀCĪBU JOMA

·       Izturas saudzīgi pret augiem un dzīvniekiem. (2. posms)

·       Novērotās dabas parādības saista ar gadalaiku. (2. posms)

·       Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc no plastmasas, papīra, akmens, koka izgatavotu priekšmetu īpašības. (2. posms)

·       Praktiskā darbībā saskata novēroto iežu un ūdens īpašības. (2. posms)

·       Vēro un nosauc tuvākajā apkārtnē sastopamos augus, dzīvniekus un sēnes, raksturo to pazīmes. (2. posms)

KULTŪRAS IZPRATNES UN PAŠIZPAUSMES MĀKSLĀ MĀCĪBU JOMA

Dzied tautasdziesmas, piedalās rotaļās, dejās, gatavojas gadskārtu svētkiem un piedalās to svinēšanā. (2. posms)
Izspēlē atsevišķas epizodes no dzirdētā literārā darba. (2. posms)
Runā skaitāmpantus un īsus dzejoļus. (2. posms)
Stāsta par savā radošajā darbā un mākslas darbā attēlotajiem notikumiem, tēliem, izteiktajām emocijām un idejām. (2. posms)
Vēro, klausās, spēlējas un iztēlojas; rada un īsteno ideju sevi interesējošā mākslinieciskā darbībā. (2. posms)
MATEMĀTIKAS MĀCĪBU JOMA

Grupē priekšmetus pēc vienas pazīmes, piemēram, krāsas, lieluma, formas. (2. posms)
Izvēlas atbilstošu ciparu (1–5) priekšmetu skaita apzīmēšanai. (2. posms)
Nosauc objekta atrašanās vietu telpā, lietojot jēdzienus virs, zem, pie, aiz, blakus. (2. posms)
Pēc nosacījuma un radoši veido sakārtojumus, to skaitā ritmiskas rindas no priekšmetiem un ģeometriskajām figūrām, kas atšķiras pēc vienas pazīmes. (2. posms)
Praktiskā darbībā nosauc priekšmetu skaitu pieci apjomā. (2. posms)
Salīdzina priekšmetu kopas pēc skaita, lietojot jēdzienus vairāk, mazāk, tikpat. (2. posms)
TEHNOLOĢIJU MĀCĪBU JOMA

Apgūst dažādus darba paņēmienus un drošības noteikumus savas ieceres īstenošanai no papīra un tekstilmateriāliem: līmējot savieno detaļas; plēš papīru pa līniju; loka papīru divās daļās, lai iegūtu sev vēlamo formu (kartīte); ar šķērēm izgriež vienkāršu formu siluetus. (2. posms)
Mācās novērtēt savas ieceres īstenošanas procesu un rezultātu, atbildot uz pieaugušā jautājumiem vai neverbāli, paužot emocijas par darba rezultātu. (2. posms)
Mācās pareizi turēt un lietot rakstāmpiederumus un darbarīkus. (2. posms)
Veic atsevišķas darbības ēdiena pagatavošanā, nosauc garšīgus un veselīgus pārtikas produktus. (2. posms)
Veido regulāras un neregulāras formas no dažādiem veidošanas materiāliem – veltnē starp plaukstām un uz pamatnes, noapaļo, izvelk un formē atsevišķas detaļas, veido iespiedumus. (2. posms)
SOCIĀLĀ UN PILSONISKĀ MĀCĪBU JOMA

Ievēro un salīdzina atšķirīgus cilvēku paradumus. (2. posms)
Parāda Latvijas karogu un atpazīst himnu. (2. posms)
Pareizi tur un lieto galda piederumus. (2. posms)
Rotaļājas un darbojas pārī un nelielā grupā. (2. posms)
Skaidro un cenšas ievērot grupā pieņemtos kārtības un drošības noteikumus. (2. posms)
Stāsta par sevi (dzimums, vecums, izskats, vārds, uzvārds) un savu ģimeni (ģimenes locekļi, viņu vārdi, uzvārdi, izskats, profesijas). (2. posms)
CAURVIJU PRASMES

Atšķir emocijas un nosaka to cēloņus, mācās pārvaldīt savu uzvedību.
Formulē vienkāršas sakarības un darbību secību.
Lepojas ar saviem sasniegumiem, neizdošanos un kļūdas vērtē kā daļu no mācīšanās.
Mācās apzināties sevi kā aktīvu un radošu personību.
Mācās ievērot un cienīt citu vajadzības un tiesības.
Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma:

·       Pārvietojas dažādās vidēs pēc nosacījuma: soļo, skrien, rāpo, lien, veļās, lec, mācās noturēt līdzsvaru.

·       Pārvar šķēršļus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem sev piemērotā veidā.

·       Stāsta par savām nepatīkamajām sajūtām un izjūtām.

·       Pārvieto priekšmetus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem: tver, padod, ripina, velk, stumj, met, sper.

·       Ikdienā ievēro personīgo higiēnu.

·       Ar prieku iesaistās fiziskās aktivitātēs telpās un ārā un stāsta, ka veselīgi dzīvot nozīmē lietot veselīgu uzturu, ievērot dienas režīmu, ģērbties atbilstoši laikapstākļiem, regulāri iesaistoties fiziskās aktivitātēs; mācās ievērot veselīga dzīvesveida principus.

·       Mācās saskatīt iespējamos traumu gūšanas veidus un rīkoties atbilstoši norādījumiem, kas saistīti ar drošību: stāsta kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto, pārvietojoties ar velosipēdu un skrejriteni.

Mūzika:

·       Veic kustības atbilstoši mūzikas ritmam un tempam. (2. posms)

·       Dzied atbilstoši dziesmas tonalitātei un ritmam kopā ar pieaugušo. (2. posms)

·       Dzied tautasdziesmas, piedalās rotaļās, dejās, gatavojas gadskārtu svētkiem un piedalās to svinēšanā. (2. posms)

·       Improvizē ar skaņu rīkiem un kustībām, piebalsojot mūzikai vai attēlojot literārajā darbā dzirdēto. (2. posms.

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko pārlūkošanas pieredzi. Lasīt vairāk Sapratu