Taurenīši
3 gadīgo grupa
Pedagogi- Diāna Dzērve, Ilze Ločmele
Skolotāju palīgs- Margarita Ivanova
Līdz pavasarim APGŪSIM:
Sasniedzamie rezultāti mācību jomās 2025./2026. māc. g. – 3 gadīgo grupa “Taurenīši”
Valodu mācību joma:
· Atbild uz jautājumu un uzdod vienkāršus, īsus jautājumus, saistītus ar ikdienu.
· Vēršas pie citiem, lai izteiktu savu vajadzību īsās frāzēs.
· Sarunā izsaka frāzes par priekšmetiem, dzīvām būtnēm un darbībām.
· Atbild uz vienkāršiem jautājumiem par zināmiem priekšmetiem, dzīvām būtnēm un darbībām.
· Klausās tekstu, nosauc darbojošās personas, to emocijas un darbības.
· Stāsta par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, saskaņo vārdus teikumā.
Sociālā un pilsoniskā mācību joma:
· Atšķir raksturīgākās emocijas (prieks, dusmas, bēdas, bailes).
· Veic patstāvīgi izvēlētu vai piedāvātu darbību.
· Skaidro un cenšas ievērot grupā pieņemtos kārtības un drošības noteikumus.
· Apģērbjas ar pieaugušā palīdzību.
· Pareizi tur un lieto galda piederumus.
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma:
· Variē līnijas, krāsas, formas un laukumus radošajā darbībā.
· Vēro, klausās, spēlējas un iztēlojas; rada un īsteno ideju sevi interesējošā mākslinieciskā darbībā.
· Stāsta par savā radošajā darbā un mākslas darbā attēlotajiem notikumiem, tēliem, izteiktajām emocijām un idejām.
· Dzied tautasdziesmas, piedalās rotaļās, dejās gatavojas gadskārtu svētkiem un piedalās to svinēšanā.
Dabaszinātņu mācību joma:
· Praktiskā darbībā iepazīst un nosauc no plastmasas, papīra, akmens, koka izgatavotu priekšmetu īpašības.
· Vēro un nosauc novērotos debess ķermeņus.
· Piedalās apkārtnes sakopšanā, augu un dzīvnieku kopšanā.
· Izturas saudzīgi pret augiem un dzīvniekiem.
· Ar pieaugušā atbalstu ievēro drošības noteikumus saskarsmē ar augiem, sēnēm un dzīvniekiem.
Matemātikas mācību joma:
· Praktiskā darbībā nosauc priekšmetu skaitu pieci apjomā.
· Grupē priekšmetus pēc vienas pazīmes, piemēram, krāsas, lieluma, formas.
· Salīdzina priekšmetu kopas pēc skaita, lietojot jēdzienus vairāk, mazāk, tikpat.
· Praktiskā darbībā apkārtējā vidē izzina ģeometriskās plaknes figūras (riņķi, trijstūri, četrstūri) un telpiskus ķermeņus (lodi, kubu, piramīdu) un raksturo to formu.
· Nosauc objekta atrašanās vietu telpā, lietojot jēdzienus virs, zem, pie, aiz, blakus.
Tehnoloģiju mācību joma:
· Atbild uz jautājumiem par ieceres īstenošanas nepieciešamību.
· Mācās īstenot savu ieceri ievērojot drošības noteikumus attiecībā uz darba piederumu un instrumentu lietojumu.
· Mācās novērtēt savas ieceres īstenošanas procesu un rezultātu, atbildot uz pieaugušā jautājumiem vai neverbāli, paužot emocijas par darba rezultātu.
· Veido regulāras un neregulāras formas no dažādiem veidošanas materiāliem- veltnē starp plaukstām un uz pamatnes, noapaļo, izvelk un formē atsevišķas detaļas, veido iespiedumus.
· Mācās pareizi turēt un lietot rakstāmpiederumus, darbarīkus.
Caurviju prasmes
· Jaunrade un uzņēmējspēja: (1. Izrāda iniciatīvu. 2. Vēlas apgūt jaunas prasmes.)
· Digitālās prasmes: (1. Mācās atšķirt virtuālo pasauli no reālās. 2. Ievēro drošības noteikumus darbojoties ar digitālajām ierīcēm.)
· Kritiskā domāšana un problēmrisināšana: (1. Lieto sadzīves darbību algoritmus pazīstamās situācijās. 2. Nosaka pazīstamu situāciju cēloņus un sekas.)
· Pašvadīta mācīšanās: (1. Ievēro dienas kārtību. 2. Atpazīst un spēj nosaukt pamata emocijas. 3. Iesākto darbību pabeidz līdz galam.)
· Pilsoniskā līdzdalība: (1. Mācās ievērot un cienīt citu vajadzības un tiesības. 2. Piedalās kārtības un drošības noteikumu izveidē un apspriešanā, saprot, pieņem un ievēro tos.)
· Sadarbība: (1. Palīdz un pieņem palīdzību. 2. Mācās risināt konfliktsituācijas, saskaņot darbības ar citiem. )
Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma:
· Pārvietojas dažādās vidēs pēc nosacījuma: soļo, skrien, rāpo, lien, veļās, lec, mācās noturēt līdzsvaru.
· Pārvar šķēršļus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem sev piemērotā veidā.
· Stāsta par savām nepatīkamajām sajūtām un izjūtām.
· Pārvieto priekšmetus dažādos veidos pēc paša vai skolotāja izvirzītajiem nosacījumiem: tver, padod, ripina, velk, stumj, met, sper.
· Ikdienā ievēro personīgo higiēnu.
· Ar prieku iesaistās fiziskās aktivitātēs telpās un ārā un stāsta, ka veselīgi dzīvot nozīmē lietot veselīgu uzturu, ievērot dienas režīmu, ģērbties atbilstoši laikapstākļiem, regulāri iesaistoties fiziskās aktivitātēs; mācās ievērot veselīga dzīvesveida principus.
· Mācās saskatīt iespējamos traumu gūšanas veidus un rīkoties atbilstoši norādījumiem, kas saistīti ar drošību: stāsta kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto, pārvietojoties ar velosipēdu un skrejriteni.
Mūzika:
Veic kustības atbilstoši mūzikas ritmam un tempam. (2. posms)
Dzied atbilstoši dziesmas tonalitātei un ritmam kopā ar pieaugušo. (2. posms)
Dzied tautasdziesmas, piedalās rotaļās, dejās, gatavojas gadskārtu svētkiem un piedalās to svinēšanā. (2. posms)
Improvizē ar skaņu rīkiem un kustībām, piebalsojot mūzikai vai attēlojot literārajā darbā dzirdēto. (2. posms)