Sasveicinieties ar pasauli = "Say Hallo to the wold" 

15.02.2021.

Saskaņā ar 2021.gada 5.janvārī noslēgto starptautiskās sadarbības līgumu dalībai projektā "Say Hallo to the wold"  informācijas  un labās prakses piemēru apmaiņa notiks starp FINI institūtu- Radeče, Slovēnijā un Gulbenes 2.PII "Rūķītis".

Projekta  mērķis - Rūpes par sociālo taisnīgumu -   tolerance ir vērtība, kas var bagātināt mūsu dzīvi.

Uzmanību  pievērš:

· Grupu atšķirībām (dzimums, sociālais un kultūras fons, globālais konteksts) un apstākļu radīšana pašizpausmei.
· Daudzveidības un multikulturālisma principa ievērošanai : saturs, aktivitātes un materiāli, lai bērni varētu izjust pasaules daudzveidību (lietas, cilvēki, kultūras).

Projekta ietvaros kopā ar 3gadīgajiem bērniem notiks  darbs 5 tēmu apguvē ( ‘5pirksti’ )  
 
1.       ŠEIT ES ESMU (īkšķis)

2.       ES UN MANA ĢIMENE (rādītājs / rādītājpirksts)

3.       ES UN MANS BĒRNDĀRZS (vidējais pirksts)

4.       ES UN MANS PILSĒTA (zeltnesis)

5.       ES UN MANA VALSTS (mazais pirksts)

 

 tēma ŠEIT ES ESMU (īkšķis)

 

- Bērnu mudināšana domāt par sevi, savām rakstura iezīmēm un fizisko

iezīmes, īpašās iezīmes, vēlmes, intereses un cerības.

- Bērni apzinās savas identitātes nozīmi.

- bērni skatās pasaules bērnu fotogrāfijas, salīdzina tās savā starpā,

meklējot līdzības un atšķirības, klausieties mūziku un citu tautu valodu,

skatoties pasaules karti.

- Ar sociālo spēļu palīdzību bērni iegūst arvien sarežģītākas sociālās prasmes

nodibināt kontaktu savā starpā, ņemot vērā viņu vajadzības, uzskatus, zināšanas,

vērtības; izpratne par citu jūtām dažādos kontekstos.

- kontakts ar datoru - bērni iepazīstas ar datora lietošanu,

izmantojot videozvanu utt.

- Bērni nodibina pirmo kontaktu ar jauniem draugiem.

- Bērni dzied dziesmu, kas tulkota vairākās valodās.

- bērni mācās svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un

kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).

 

 tēma ES UN MANA ĢIMENE (rādītājs / rādītājpirksts)

- Bērni mācās, kādā ģimenē viņi dzīvo.
- Bērni mācās, kādā ģimenē dzīvo citi bērni.
- Bērni uzzina par dažādām ģimenes kopienas formām.
- Bērni piedalās sarunās par mūsu pašu esamību, dzimšanu,
nāve, dzīves cikli.
- Saziņa ar datoru.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).

 tēma ES UN MANS BĒRNDĀRZS (vidējais pirksts)

- Bērni uzzina par savu bērnudārzu un bērnudārzu, kurā viņi piedalās.
- bērni sagatavo sava bērnudārza un tā apkārtnes fotogrāfijas; dažas no fotogrāfijām
jāņem, lai viņi skatītu bērnu acīs. Tādā veidā bērni
paši parāda, ko vēlas pasniegt draugiem.
- Bērni nofotografē atsevišķas aktivitātes, kuras viņi vēlas pasniegt saviem draugiem.
- Saziņa ar datoru - bērni iepazīstas ar kameru un arī cenšas
fotografēt ar skolotāju palīdzību. Vēlāk viņi iemācās importēt fotoattēlus a
dators.
- Bērni uzzina par aktivitātēm, kas tiek veiktas otrā bērnudārzā.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Aktivitātes, kuras piedāvā dalībnieku bērnudārzs, mēs cenšamies veikt savās
bērnudārzs.

tēma ES UN MANS PILSĒTA (zeltnesis)

- Bērni uzzina par savu pilsētu un vidi, kā arī par citu pilsētu
valstī.
- Bērni iepazīst savas un citas pilsētas apskates vietas, apskates objektus, kultūru un paražas
pilsēta.
- Bērni fotografē un filmē interesantas savas pilsētas daļas.
- Bērni uzzina un pārņem savas un svešās tradīcijas.
- draudzīgas, cieņpilnas un atbildīgas attieksmes attīstīšana pret dzimto pilsētu.
- Plakātu (zīmējumu bērnudārzam) sagatavošana dzimtajā un ārzemju pilsētā.
- Saziņa ar datoru - bērni ar e-pasta palīdzību sūta fotoattēlus un video
skolotāji.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Bērni sagatavo videoklipu paražām, kuras viņi svin savā dzimtajā pilsētā.
- Dzimtās pilsētas popularizēšana.

tēma ES UN MANA VALSTS (pinky / mazais pirksts)

- Bērni uzzina par savas valsts kultūras apskates objektiem, apskates objektiem, paražām un tradīcijām
un ārvalsts.
- Bērni attīsta izpratni par nacionālo piederību un uzzina par savu kultūru.
- Bērni iepazīstas ar svešās valsts himnu.
- draudzīgas, cieņpilnas un atbildīgas attieksmes veidošanās pret mītnes zemi.
- Mājas un ārzemju plakātu (zīmējumu bērnudārzam) sagatavošana.
- Bērni iepazīstas ar tautas dziesmām un bērniem, skaitot mūsu dziesmas
vecmāmiņas un vectēvi.
- Saziņa ar datoru - bērni atrod savas un dažādas kultūras vietas un apskates objektus
ārzemēs internetā ar skolotāju palīdzību.
- bērni iemācās jaunu svešvārdu (lai veicinātu un īstenotu Eiropas daudzveidību un
kultūras mantojuma bagātība atsevišķās valodu vidēs).
- Mūsu valsts kartes izgatavošana - bērni zīmē savas valsts apskates vietas un atrakcijas
uz liela plakāta ar skolotāju palīdzību.
- mītnes zemes popularizēšana

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai sniegtu Jums vislabāko pārlūkošanas pieredzi. Lasīt vairāk Sapratu